Zmiany organizacji ruchu na drogach dokonywane są na podstawie zatwierdzonego projektu organizacji ruchu. Dotyczy to zarówno organizacji ruchu stałej, jak i czasowej (np. na czas realizacji robót). Projekty organizacji ruchu dotyczące dróg wojewódzkich zatwierdza Marszałek Województwa (organ zarządzający ruchem). W Województwie Podkarpackim, z upoważnienia Marszałka, czynności organu zarządzającego ruchem wykonuje Dyrektor Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego.
Składany do zatwierdzenia projekt organizacji ruchu powinien zawierać m.in.:
Plan orientacyjny w skali od 1:10000 do 1:25000.
Plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 zawierający lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz parametry geometrii drogi.
Programy sygnalizacji i obliczenia przepustowości, w przypadku projektu zawierającego sygnalizacje świetlną.
Charakterystykę drogi i ruchu na drodze / Opis charakterystyki robót, zagrożeń lub utrudnień.
Przewidywany termin wprowadzenia organizacji ruchu oraz (w przypadku projektów czasowych) termin przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu.
Nazwisko i podpis projektanta.
Do wniosku o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu na drodze wojewódzkiej należy dołączyć opinie Komendanta Wojewódzkiego Policji oraz Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie. W przypadku projektów obejmujących drogi innych kategorii, należy uzyskać również opinie właściwych zarządców dróg, organów zarządzających ruchem i komendantów policji.
Zarządzanie ruchem na drogach regulują przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. Nr 177 poz. 1729).
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności.
Wszelkie warunki przychowywania oraz dostępu do plików cookie ustawiane są z poziomu Twojej przeglądarki.