Powrót na poprzednią wersję serwisu
Czcionka: A A+ A++
Kontrast: tryb podstawowy tryb czarno-biały z wysokim kontrastem tryb żółto-czarny z wysokim kontrastem tryb czarno-żółty z wysokim kontrastem

Informacje o inwestycji


Łączymy pogranicze Karpat Wschodnich / Spájame pohraničie Východných Karpát
Opublikowano: 2024-08-01

Tytuł projektu: Łączymy pogranicze Karpat Wschodnich / Spájame pohraničie Východných Karpát

Informacje ogólne

Tytuł projektu: Łączymy pogranicze Karpat Wschodnich / Spájame pohraničie Východných Karpát
Numer projektu: PLSK.02.01-IP.01-0021/23
Program: Interreg Polska-Słowacja 2021-2027
Priorytet: Lepiej połączone Pogranicze
Działanie: Rozwój i udoskonalanie zrównoważonej, odpornej na zmiany klimatu, inteligentnej i intermodalnej mobilności na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, w tym poprawa dostępu do TEN-T oraz mobilności transgranicznej
Beneficjent: Województwo Podkarpackie
Partner wiodący: Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja
Wydatki ogółem: 4 982 466,77 EUR
Dofinansowanie UE: 3 948 156,37 EUR
Data rozpoczęcia: 2024-04-01
Data zakończenia: 2026-03-31

Ogólna charakterystyka projektu

Transport na pograniczu w dużej mierze opiera się na samochodach osobowych. Mając na uwadze poprawę jakości i bezpieczeństwa ruchu na drogach pogranicza oraz dostępności obszaru dla transportu publicznego, a także w trosce o środowisko, głównym celem projektu jest zapewnienie bezpiecznej infrastruktury odpornej na zmiany klimatu i przyczyniającej się do zacieśnienia integracji gospodarczej i społecznej oraz poprawy mobilności transgranicznej, co będzie miało pozytywny wpływ na promowanie zrównoważonej multimodalnej mobilności, która nie generuje zanieczyszczeń. Celem projektu Łączymy pogranicza Karpat Wschodnich jest modernizacja i przebudowa drogi II/575 od od wsi Havaj do wsi Malá Poľana po stronie słowackiej, o łącznej długości 2,575 km oraz drogi 892 na odcinku od granicy państwa do wsi Radoszyce po polskiej stronie, o łącznej długości 5,157 km.

Zakres rzeczowy projektu

Przedmiotem zadania po stronie polskiej jest modernizacja DW nr 892 na odcinku od granicy państwa do wsi Radoszyce. Łączna długość odcinka drogi 892 wynosi 5,157 km. W ramach zadania przewidziano następujące prace:
• wzmocnienie konstrukcji nawierzchni jezdni,
• wymiana konstrukcji nawierzchni w miejscach występowania przełomów,
• wzmocnienie nośności poboczy – ścinanie i uzupełnienie,
• nawiązanie wysokościowe istniejących zjazdów do nowej warstwy ścieralnej,
• remont nawierzchni bitumicznej parkingów wraz z zapewnieniem miejsc dla osób z niepełnosprawnościami,
• oczyszczenie rowów wraz z profilowaniem dna oraz skarp rowów,
• oczyszczenie przepustów pod zjazdami,
• oczyszczenie przepustów pod drogą wraz z remontem ścianek czołowych przepustów oraz oczyszczeniem elementów betonowych z roślinności, zanieczyszczeń i krzaków,
• naprawa istniejących umocnień rowów drogowych wraz z uzupełnieniem umocnień w miejscach rozmywania dna i skarp rowów,
• oczyszczenie terenu w rejonie wylotów z krzaków i samosiejek które utrudniają swobodny przepływ i zmniejszają światło przepustu,
• przestawienie i uzupełnienie oznakowania pionowego,
• wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego.

Przedmiotem projektu po stronie słowackiej jest remont drogi II/575 na odcinku od wsi Havaj do wsi Malá Poľana. Łączna długość remontowanego odcinka wynosi 2,575 km. Droga na tym odcinku wykazuje wady w nawierzchni i warstwie podbudowy, systemy odwadniające rowów i przepustów są niewystarczające, a w niektórych miejscach nawierzchnia drogi i jej podłoże mają niedostateczną nośność. W ramach przebudowy drogi na tym odcinku przewidziano następujące prace:
• zabezpieczenie miejscowych osuwisk, kompletna wymiana konstrukcji jezdni lub warstwy ścieralnej w określonym zakresie,
• wymiana i montaż barier, poręczy i słupków kierunkowych,
• wykonanie przepustów i urządzeń odwadniających.

Cele projektu

Główny cel projektu jest zgodny z Priorytetem 2 Programu – Lepiej połączone pogranicze. Realizacja projektu zarówno po stronie słowackiej, jak i polskiej dzięki poprawie jakości infrastruktury drogowej o charakterze transgranicznym, przy uwzględnieniu aspektów lepiej skomunikowanego pogranicza oraz mobilności transgranicznej, będzie miała pozytywny wpływ na rozwój gospodarczy, kulturę i edukację oraz rozwój usług, co przełoży się na wzrost zainteresowania walorami turystycznymi regionu, zarówno ze strony mieszkańców pogranicza, jak i osób odwiedzających pogranicze słowacko-polskie.


Podmiot publikujący: Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich

Utworzono: 2024-08-02 09:47:31

Data modyfikacji: 2024-12-05 09:39:56

Wersja: 7

Wersja
Zmodyfikował
Data modyfikacji
Podgląd
Wersja
1
Zmodyfikował
Rzecznik PZDW
Data modyfikacji
2024-08-02 09:47:31
Podgląd
Wersja
2
Zmodyfikował
Rzecznik PZDW
Data modyfikacji
2024-08-02 13:21:23
Podgląd
Wersja
3
Zmodyfikował
Rzecznik PZDW
Data modyfikacji
2024-08-02 14:06:52
Podgląd
Wersja
4
Zmodyfikował
Rzecznik PZDW
Data modyfikacji
2024-08-02 14:09:13
Podgląd
Wersja
5
Zmodyfikował
Rzecznik PZDW
Data modyfikacji
2024-08-02 14:11:17
Podgląd
Wersja
6
Zmodyfikował
Rzecznik PZDW
Data modyfikacji
2024-08-02 15:04:39
Podgląd
Zamówienia publiczne
Drogi i mosty
Oferty pracy
Logo Znak promocyjny Województwa Podkarpackiego