Czcionka: A A+ A++
Kontrast: tryb podstawowy tryb czarno-biały z wysokim kontrastem tryb żółto-czarny z wysokim kontrastem tryb czarno-żółty z wysokim kontrastem

Historia zmian - Informacje o inwestycji


Wersja: 5

Zmodyfikował: Rzecznik PZDW

Data modyfikacji: 2025-02-25 16:25:14


Opublikowano: 2022-01-01

Tytuł projektu: Budowa nowego odcinka DW894 Lesko - Hoczew - Czarna wraz z budową mostu na Sanie (obwodnica Leska)

Informacje ogólne

Inwestycja otrzymała dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 100 milionów złotych. Wartość całego zadania szacowana jest na 180 milionów złotych.

Ogólna charakterystyka projektu

Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 894 Lesko - Hoczew - Czarna jest zamierzeniem inwestycyjnym Województwa Podkarpackiego mającym na celu zapewnienie alternatywnej przeprawy przez San na trasie prowadzącej przez Lesko w Bieszczady (kierunek Cisna). Nowy most oraz kilkukilometrowy odcinek drogi stanowić będą południową obwodnicę Leska, która pozwoli skierować znaczącą część ruchu na nową trasę, odciążając istniejący, niemal stuletni most oraz przeciążone ruchem rondo na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 84.

Do realizacji został wybrany wariant W2, który jest zaznaczony na niebiesko na poglądowej ilustracji w Galerii. Projektowana obwodnica Leska zaczyna się rondem na drodze krajowej nr 84 w Postołowie/Lesku. Przebiega w kierunku rzeki San, przez którą zaprojektowany jest nowy most. Obwodnica kończy się w Huzelach rondem łączącym z obecną drogą wojewódzką nr 894 w kierunku Hoczwi i drogi do Leska przez istniejący most. Obwodnica będzie miała długość około 4,5 km, kategorię wojewódzką, klasę techniczną G – drogi głównej i dwa pasy ruchu po 3,5 m.
 

 

Zakres rzeczowy projektu

Rozwiązania projektowe na dzień 25 lutego 2025 r. do pobrania: https://owncloud.pzdw.pl/owncloud/index.php/s/hvjWoSxv3wjvj90

Zakres inwestycji obejmował będzie m.in.:
- budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 894 Lesko – Hoczew – Wołkowyja – Czarna wraz z odcinkami nawiązania,
- rozbudowę/budowę jednopoziomowych skrzyżowań z istniejącymi drogami,
- przebudowę i rozbudowę dróg na wlotach do skrzyżowań,
- budowę dodatkowych jezdni celem zapewnienia dostępności komunikacyjnej,
- przebudowę i budowę zjazdów publicznych i indywidualnych zapewniających dostęp
terenów przyległych do drogi wojewódzkiej i dodatkowych jezdni wraz z przepustami pod nimi,
- budowę nowego obiektu mostowego na rzece San,
- budowę przepustów,
- budowę małych mostów,
- budowę muru oporowego wzdłuż rzeki San,
- budowę elementów ochrony środowiska: ekranów akustycznych, przepustów ekologicznych dla zwierząt, małych mostów ekologicznych dla zwierząt, stałych ogrodzeń ochronno-naprowadzających, tymczasowych wygrodzeń,
- budowę przepustów pod drogami, ścieżkami rowerowymi, ścieżkami pieszo-rowerowymi,
chodnikami i zjazdami,
- budowę i przebudowę chodników,
- budowę ścieżek rowerowych i ścieżek pieszo-rowerowych,
- budowę układu odwodnienia drogi odpowiadającego uwarunkowaniom terenowym,
- budowę lub przebudowę sieci oświetlenia drogowego,
- wykonanie nasadzeń,
- budowę kanału technologicznego,
- budowę, przebudowę lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury
zewnętrznej wszystkich branż występujących w obszarze inwestycji,
- budowę elementów BRD,
- inne prace o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym, takich jak
zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej, wycinka zieleni, rozbiórki elementów istniejących
dróg/zjazdów/chodników, rozbiórki obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją,
rozbiórki przepustów, rozbiórki ogrodzeń, wyrównanie terenu itp.

Zamówienia publiczne
Drogi i mosty
Oferty pracy
Logo Znak promocyjny Województwa Podkarpackiego