18 lutego 2025 r. została podpisana umowa na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji ZRID dla zadania pn. „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej, wraz z rozbiórką, budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych, na odcinku od m. Hermanowice/Malhowice do m. Aksmanice” przez Dyrektora Piotra Miąso, projektantów M. Królickiego i W. Jóźwiaka przy udziale marszałka Piotra Pilcha. Jest to I etap przedsięwzięcia objętego wykonanym w 2022 r. studium pn. „Studium Techniczno-Ekonomiczne – Połączenie Przemyśla z Bieszczadami”. W wydarzeniu udział wzięli również: starości Bożena Ryczan i Marek Andruch, wójt gminy Fredropol Mariusz Śnieżek oraz wiceprezydent Przemyśla Bartłomiej Barszczak.
Wartość umowy z biurem "Attila" wynosi: 1 720 032 złotych i finansowana jest z budżetu Województwa Podkarpackiego. Termin realizacji zamówienia upływa w IV kwartale 2026 r. Zakres dokumentacji obejmuje opracowanie koncepcji oraz docelowej dokumentacji projektowej obejmującej wybrane do dalszej realizacji warianty rozwiązań projektowych (w szczególności projekty budowlane: projekt zagospodarowania terenu, projekty architektoniczno-budowlany, projekty techniczne), projekty wykonawcze, opracowania formalno–prawne i decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej z rygorem natychmiastowej wykonalności). Inwestycja zlokalizowana będzie na terenie powiatu przemyskiego, gmin Fredropol i Przemyśl. Początek nowego odcinka drogi wojewódzkiej umiejscowiony będzie na drodze wojewódzkiej nr 885 w pobliżu granicy miejscowości Hermanowice i Malhowice. Następnie przebiegać będzie przez tereny rolne. Przecina drogi wewnętrzne i w dwóch miejscach drogi powiatowe. Kończy się w Aksmanicach. Droga będzie miała parametry klasy G i szerokość 7 m.
Planowany zakres robót budowlany obejmuje w szczególności:
− budowę jezdni głównej i jeśli zajdzie potrzeba budowę jezdni dodatkowych,
− budowę systemu odwodnienia drogi,
− budowę nowych drogowych obiektów inżynierskich,
− budowę dróg dla pieszych, dróg dla rowerów lub dróg dla pieszych i rowerów - wstępnie
założona jest budowa tych elementów na długości całego zadania,
− budowę zatok przystankowych,
− budowę koniecznych zjazdów lub jezdni dodatkowych,
− budowę, przebudowę infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w zakresie
niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania drogi wojewódzkiej,
− budowę niezbędnego i jeśli okaże się konieczne dodatkowego oświetlenia,
− rozbudowę/przebudowę skrzyżowań dróg wojewódzkich z innymi drogami w oparciu o wykonane analizy ruchu. Opracowane będą maks. 2 możliwe do wykonania warianty, różne pod względem typu np. rondo i zwykłe.
fot. Biuro Prasowe UM WP, mapy - PZDW