Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP
Czcionka: A A+ A++
Kontrast: tryb podstawowy tryb czarno-biały z wysokim kontrastem tryb żółto-czarny z wysokim kontrastem tryb czarno-żółty z wysokim kontrastem

Historia zmian: Stanowisko ds. Obronnych, Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej oraz Stanowisko ds. Ochrony Informacji Niejawnych


Wersja: 1

Zmodyfikował: Sławomir Staszowski

Data modyfikacji: 2025-02-05 12:19:40


Stanowisko ds. Obronnych, Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej oraz Stanowisko ds. Ochrony Informacji Niejawnych


PODKARPACKI ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH
35-105 Rzeszów, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a
tel. 17-860-94-55, fax. 17-860-94-56

 

OGŁOSZENIE O NABORZE
NR 6/2025

 

OFEROWANE STANOWISKA PRACY: Stanowisko ds. Obronnych, Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej oraz Stanowisko ds. Ochrony Informacji Niejawnych

MIEJSCE PRACY: Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie i teren województwa podkarpackiego

LICZBA WOLNYCH ETATÓW: 0,75 etatu, w ramach którego osoba zatrudniona na podstawie dwóch odrębnych umów o pracę będzie wykonywała obowiązki służbowe na stanowiskach:

  • Specjalista/starszy specjalista ds. Obronnych, Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej - 0,50 etatu;
  • Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych – 0,25 etatu.

WYMIAR ETATU: 0,75

 

1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE:

  1. Wykształcenie: wyższe, preferowane o kierunku wojskowym, zarządzanie kryzysowe, bezpieczeństwo wewnętrzne lub inne pokrewne.
  2. Poświadczenie bezpieczeństwa do informacji niejawnych o klauzuli tajności " poufne", w przypadku jego braku wymagana pisemna zgoda kandydata na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego mającego na celu uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych.
  3. Zaświadczenie o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych dla pełnomocników do spraw informacji niejawnych przeprowadzonym przez ABW albo SKW.
  4. Udokumentowany min. 3 letni staż pracy w obszarze ochrony informacji niejawnych i prowadzenia spraw obronnych
  5. Prawo jazdy kat. ”B”.
  6. Bardzo dobra znajomość pakietu MS Office w szczególności: MS Excel, MS Word.
  7. Znajomość przepisów ustaw:
    • o obronie Ojczyzny,
    • o ochronie informacji niejawnych,
    • o stanie wyjątkowym,
    • o zarządzaniu kryzysowym
    • o pracownikach samorządowych,
    • o samorządzie województwa
    • kodeks postępowania administracyjnego.

2. WYMAGANIA DODATKOWE:

  1. Doświadczenie na stanowisku związanym z obronnością, zarządzaniem kryzysowym i obroną cywilną.
  2. Doświadczenie w pracy w administracji publicznej.

3. ZAKRES ZADAŃ:

Zakres Zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

Specjalista/Starszy specjalista – stanowisko ds. obronnych, zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej:

  • Realizowanie przedsięwzięć planistycznych, organizacyjnych wykonywanych przez PZDW w ramach przygotowań obronnych w stałej gotowości obronnej państwa.
  • Planowanie i realizacja zadań i procedur związanych z zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną zgodnie z wytycznymi organów administracji publicznej i Sił Zbrojnych.
  • Opracowywanie i realizacja rocznego planu przedsięwzięć z zakresu pozamilitarnych przygotowań obronnych.
  • Sporządzanie obowiązujących sprawozdań za dany rok i przesyłanie/przekazywanie do Urzędu Marszałkowskiego.
  • Organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu spraw obronnych, zarzadzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej, prowadzenie dokumentacji szkoleniowej oraz informowanie organu nadrzędnego o terminach przedsięwzięć szkoleniowych.
  • Udział w przedsięwzięciach szkoleniowych z zakresu spraw obronnych organizowanych przez organy wyższego szczebla.
  • Bieżąca współpraca z organami administracji publicznej i Siłami Zbrojnymi w zakresie spraw obronnych.
  • Opracowywanie Planu Osłony Technicznej Dróg o Znaczeniu Obronnym oraz bieżąca jego aktualizacja.
  • Monitorowanie obiektów inżynierskich i dróg znaczenia obronnego.
  • Realizacja zadań w zakresie wyłączania pracowników od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie.
  • Opracowywanie, zarządzeń, instrukcji i wytycznych oraz innych dokumentów wewnętrznych w zakresie spraw obronnych, zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej.
  • Opracowywanie, wdrażanie i bieżąca aktualizacja wymaganych przepisami dokumentów w zakresie spraw obronnych, zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej.
  • Aktualizacja i prace na mapach poprzez nanoszenie znaków graficznych w zakresie spraw obronnych.
  • Realizacja przedsięwzięć związanych z przeciwdziałaniem skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym.
  • Współpraca w zakresie:
  • planowania operacyjnego Samorządu Województwa Podkarpackiego,
  • realizacji zadań PK HNS Marszałka Województwa Podkarpackiego,
  • realizacji zadań na głównym stanowisku kierowania Marszałka Województwa Podkarpackiego,
  • realizacji zadań dotyczących dróg obronnych.
  • Ewidencjonowanie, przechowywanie i archiwizacja dokumentów z zakresu obronności, zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej.
  • Opiniowanie projektów ustaw, rozporządzeń i innych dokumentów związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną.

Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych – Stanowisko ds. Ochrony Informacji niejawnych

  • Zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego.
  • Zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne, w tym sprawowanie nadzoru nad Inspektorem bezpieczeństwa teleinformatycznego
    i Administratorem systemu.
  • Zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka.
  • Kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów.
  • Opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w PZDW.
  • Opracowywanie instrukcji sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „ZASTRZEŻONE” oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony.
  • Prowadzenie szkoleń dla pracowników PZDW w zakresie ochrony informacji niejawnych.
  • Prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających.
  • Prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych w PZDW albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto.
  • Zawiadamianie kierownika jednostki organizacyjnej w przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych i podejmowanie niezwłocznie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności tego naruszenia oraz ograniczenia jego negatywnych skutków.
  • Sporządzanie instrukcji i regulaminów normujących zasady postępowania z dokumentami niejawnymi.
  • Nadzór nad sposobem sporządzania dokumentów niejawnych oraz ich odpowiednim ewidencjonowaniem, przechowywaniem i przesyłaniem.

4. WARUNKI PRACY:

  1. praca na 0,75 etatu,
  2. zatrudnienie w ramach umowy o pracę,
  3. praca wykonywana w siedzibie PZDW i na terenie województwa podkarpackiego.
  4. pakiet socjalny.

5. WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór – załącznik nr 1 do ogłoszenia),
  2. list motywacyjny (z powołaniem się na nr naboru),
  3. kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
  4. kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy zawodowej (świadectwa pracy, aktualne zaświadczenia),
  5. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach i uprawnieniach.

6. INNE INFORMACJE:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie informuje, że pracownikiem może zostać osoba spełniająca, oprócz wymogów wskazanych w pkt 1 i 2, wymogi wskazane w art. 6 ustawy z dnia

21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (j.t. Dz.U 2024.1135), tj.:

  1. jest obywatelem polskim,
  2. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
  3. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

W związku z czym od kandydata, który pomyślnie przeszedł rekrutacje i z którym Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich będzie zamierzał zawrzeć umowę można żądać przedłożenia dodatkowych dokumentów lub złożenia oświadczeń potwierdzających spełnienie ww. wymogów. Ponadto jeżeli taki kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (j.t. Dz.U 2024.1135) będzie zobowiązany do przedłożenia kserokopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

WAŻNE !

Dane osobowe niezbędne w procesie rekrutacji przetwarzane są na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (j.t. Dz.U 2024.1135) oraz ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (j.t. Dz. U. 2023.1465 z późn. zm.) w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, a ich nie podanie uniemożliwi uwzględnienia aplikacji złożonej w związku z procesem rekrutacji.

Dane osobowe zawarte w dokumentach aplikacyjnych wykraczające poza dokumenty ustawowo niezbędne, będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata, wyrażoną na piśmie (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia).

INFORMACJA O MIEJSCU I TERMINIE SKŁDANIA DOKUMENTÓW:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w siedzibie Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie ul. T. Boya Żeleńskiego 19a, pok. B4 lub przesłać pocztą na adres j.w. w terminie do dnia 17.02.2025 r. do godz. 15.00. Dokumenty, które wpłyną po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 17 860-94-54.

UWAGI:

  • Informacja z listą kandydatów spełniających wymagania formalne zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń PZDW w Rzeszowie i stronie internetowej www.pzdw.pl/bip,
  • Zastrzega się prawo nie wybrania żadnego kandydata bez podania przyczyn.

Administratorem danych osobowych jest Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a, 35-105 Rzeszów. Dane osobowe przetwarzane są w związku z prowadzonym postępowaniem rekrutacyjnym, w celu zatrudnienia kandydata na podstawie umowy o pracę lub na podstawie umowy cywilnoprawnej. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. Administrator danych gwarantuje właściwą ochronę przetwarzanych danych osobowych. Osobie, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do poprawiania i uzupełniania w przypadku zmiany. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych. W przypadku podawania dodatkowych danych osobowych, które nie są wymagane przepisami prawa (art. 221 Kodeksu pracy) proszę o wyraźne wskazanie zgody na ich przetwarzanie, gdyż brak takiej zgody będzie skutkować nieuwzględnieniem aplikacji.

 

Załączniki do ogłoszenia o naborze:

Załącznik nr 1 – Kwestionariusz osobowy.

Załącznik nr 2 – Formularz zgody na przetwarzanie danych osobowych wykraczających poza dane osobowe wymagane przepisami prawa.