Powrót na poprzednią wersję serwisu
Czcionka: A A+ A++
Kontrast: tryb podstawowy tryb czarno-biały z wysokim kontrastem tryb żółto-czarny z wysokim kontrastem tryb czarno-żółty z wysokim kontrastem

Strzyżów będzie miał obwodnicę

Podczas uroczystej inauguracji pierwsze symboliczne łopaty wbili: podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju Adam Hamryszczak, wicewojewoda Lucyna Podhalicz, senator Alicja Zając, marszałek Władysław Ortyl, wicemarszałek Bogdan Romaniuk, radny województwa Wojciech Zając, burmistrz Strzyżowa Mariusz Kawa, starosta strzyżowski Robert Godek, a także  przedstawiciele wykonawcy Sławomir Barczak.

Budowa obwodnicy Strzyżowa to największe pod względem finansowym zadanie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

Wykonawcą ponad 100-milionowej inwestycji jest Grupa Mostostal Warszawa. Poza imponującą liczbą obiektów inżynierskich jakie  będzie musiał wybudować w niedługim czasie, wyzwanie może stanowić teren samej inwestycji. Dolina Wisłoka to tereny zalewowe, skomplikowana i zróżnicowana budowa geologiczna a także miejsca zagrożone osuwiskami. 

Ponad 6- kilometrowa jednojezdniowa (2 pasy ruchu po 3,5 m każdy) trasa klasy G zostanie poprowadzona nowym śladem po południowej stronie Strzyżowa, aż do połączenia z istniejącą drogą wojewódzką nr 988 Babica – Strzyżów – Warzyce. Obwodnica będzie przecinała m.in. ul. Zadworze, Modrzewiową, Południową i Ogrodową. Taki przebieg pozwali przede wszystkim na wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza centrum Strzyżowa oraz usprawnienie ruchu drogowego na odcinku Babica – Twierdza.

W ramach zadania przewidziana jest budowa zarówno jednopoziomowych (typu rondo, skanalizowanych i zwykłych) jak i dwupoziomowych (m.in. w formie wiaduktów) skrzyżowań z drogami i linią kolejową. Lokalnie w strefie skrzyżowań pojawią się dodatkowe pasy lewoskrętów, włączeń i wyłączeń. W sumie ma powstać kilkadziesiąt obiektów inżynierskich, w tym: 5 mostów (3 na Wisłoku i po jednym obiekcie przez rzekę Stobnica i potok Różanka), wiadukty drogowe i przepusty. Inwestycja będzie obejmowała również budowę dróg dojazdowych tzw. serwisówek, chodników w obrębie skrzyżowań, zatok autobusowych, urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu.

Pierwsze maszyny wjechały na plac budowy końcem kwietnia br. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to koniec października przyszłego roku.

Inwestor: Województwo Podkarpackie – Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie

Wykonawca: konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. i Mostostal Kielce S.A.

Całkowita wartość Projektu: 106 534 220,82 zł (w tym roboty budowlane: 98 077 960,70 zł)

Wartość dofinansowania z EFRR: 90 520 032,93 zł

zdjęcia: www.podkarpackie.pl


Zobacz również poprzednie aktualności

Modernizacja DW 895 Uherce Mineralne - Orelec
Inwestycja
Data dodania: 26-03-2024 r.

Modernizacja DW 895 Uherce Mineralne - Orelec

W dniu 26 marca 2024 roku w siedzibie Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzki... czytaj dalej

Budowa wiaduktu w Ropczycach
Inwestycja
Data dodania: 12-03-2024 r.

Budowa wiaduktu w Ropczycach

8 marca zainaugurowana została budowa nowego wiaduktu nad linią kolejową nr 91 w Ropczycac... czytaj dalej

Podpisanie umowy na realizację drogi "lotniskowej" w Mielcu
Inwestycja
Data dodania: 12-03-2024 r.

Podpisanie umowy na realizację drogi "lotniskowej" w Mielcu

W dniu 11 marca 2024 roku Marszałek Władysław Ortyl, Dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dr&oa... czytaj dalej

Zamówienia publiczne
Drogi i mosty
Oferty pracy
Logo Znak promocyjny Województwa Podkarpackiego